Blogger Widgets

Tuesday, July 13, 2010

HARI TEMU MESRA

其实~
我今年都没有给我爸爸看过我的任何一份成绩~ ==
反正他也没问~

不过我也很诚实啦,没有自己冒签~ 因为langsung没有交上去~ ==
不懂会有什么后果咯~

我第一次没有给他,是因为BIO太差了~ D~ 而且整体上也很够力差~
第二次原本要给的,哪里知道BIO竟然拿了一个E~ ==||||

这次,BIO竟然破例进步了唯一的一次~ 因为从去年开始我的BIO成绩都一直在往下滑的,没有进步过一次!这次拿了一个C~ 虽然还是很差可是我很开心!
但是~~~~ PHYSICS竟然拿了D~ +_+||

回归正题~
那天拜六爸爸就问我半年考的成绩几时出,我就跟他讲拜二早上八点半去学校拿可以吗~
我都不懂那天我吃了什么药,变到酱诚实去~ ==

然后我就从拜六怕到今天咯~
因为我的成绩~~~
2A,2B+,2B,1C+,3C,1D~
哇老~ 告诉我酱子的成绩要怎么见人~ ==

anyway~
今天早上爸爸就讲他8点半到我的学校~
(嗯不懂做么酱衰刚好安排到星期二,因为星期二爸爸是比较迟去学校的)
我就讲8点半到11点半都可以来~
他就讲八点半来,不用等~

从七点半到八点半,我都很超级怕~ 哇老~ 整个人快疯了~
好不容易,八点半,很准时的,看到爸爸上着楼梯~
。。。他竟然是第一个家长。。。
我的第一个反应就是转过去跟戴忆文讲~ 问她怎么办~
然后就是转回去假装做功课~ == 因为我不懂要做么了~

最后就是假假刚看到爸爸~ ><" emm~

然后爸爸就坐下来了~ 我就走过去站在他隔壁~
他就跟老师聊天~
老师就找我的成绩,他就在一张纸那边写我们的名字~
不懂他是不是也和我一样紧张?因为他把我的名字写成Mable Lee Mei San~ ==

然后老师就找到了,就给我爸爸看~
然后老师就一直在那边跟他讲话~ 也不懂她怎么知道爸爸是老师的~ 就问他教哪里之类的~
然后爸爸虽然答得很爽,两个聊到好像认识 的酱,可是他一直都在看我的成绩~ ><"

过后他也没给什么反应,心情也没有不好,就回家了~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
今天本小姐一整天都很肚子痛~ 是一个月一次的那种~ T_T
以前都不会的,可是去年开始就会了~ 可恶~ ><"
就一直烦着戴忆文跟她讲我要回家咯~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
到了家~ 我就开始害怕爸爸回到家的那一刻~
然后他一回到家就载我去补习了~

一上车~~~~

“so,你results怎样?”
“mmm~~~”
“很差哦~ 你的三科science都很差~”
然后他就开始背我每一科的grade了~ 厉害!!O_o
“add maths也是C是不是?”
“B啦~”
后来回到家我才发现到原来真的是C~ == 拍写~

过后他也没有骂我啦~ 只是讲我这样的成绩以后很难拿science科~ 我就讲我已经打算进arts了的~

然后就讲到要进F6还是进college~
aiya i type in english la this new chinese thing so mafan man~
n i said i think i will do form 6, more jimat~
Then he said exactly what LWY's dad told her ==
“钱不是问题,你不要管钱的事情~”

Then I said what my sister told me, that STPM cert is important~
Then he said "I know, but if enter college like my 2nd sis then can early ppl 1 and a half years come out n start working~"
And his 口气 sounds like he really wants me to come out and work earlier~
So I dunno lo, coz I never really wanted to enter form 6 anyway~ :S
So I'll consider 1st la~

Then, he said he thinks I'm more suitable for writing lo~ coz my language not bad~
Then I said ya~
coz the ONLY thing I'm not so bad at is writing~ == others really cannot c liao~
Then I said but if I take writing o, then I have to do a lot of talking in the future if I bcome a journalist like my 2nd sis~
Then he said every job also must learn to communicate de~
he said I cannot terus like this, there is still time, I must learn to CHANGE~

Then he asked me, you really like this type of life? where you have no friends, cannot mix with other ppl?
THIS SENTENCE SERIOUSLY HURT ME MAN~ ==
I felt like crying, coz he had touched a sensitive string in me~
Then I said, no lo, I have friends de, in school~

Then he said, after school? after graduate?

Then I thought a lot~
After I graduate, when I go to college, will I have any friends AT ALL???

Coz, I never take the initiative to make friends, I just wait for them to come to me~
Actually I also dunno how I got the friends I'm having now, coz I've forgotten already~ ==

CHANGE~
can I change?
It's not in my nature! I'm not used to pushing myself forward, I'm not used to talking to strangers, I'm awkward.
HOW....

No comments: